محکومیت تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در محاصره غزه  
کد خبر: 3881540
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

محکومیت تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در محاصره غزه  

یک نهاد فلسطینی تشدید محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی و بستن گذرگاه‌ها و توقف صید ماهی در این منطقه را محکوم کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی»، کمیته ملی مقابله با محاصره غزه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: بستن گذرگاه‌های غزه و محل صید ماهی و لغو مجوز بازرگانان از سوی رژیم صهیونیستی یک مجازات گروهی و جنایت جنگی است و با همه قوانین بین‌المللی تناقض دارد.
 
این کمیته بر ضرورت خارج کردن گذرگاه‌ها از هرگونه معادله امنیتی و سیاسی تأکید کرد و گفت: گذرگاه‌های غزه نباید در دست رژیم اشغالگر صهیونیستی باشد تا هر وقت که بخواهد آن‌ها را باز کند یا ببندد.
 
این کمیته خواستار مداخله فوری جامعه بین‌المللی برای بازگشایی گذرگاه‌های غزه و پایان دادن به این روند شد و تأکید کرد: هیچ توجیهی برای ادامه بسته شدن گذرگاه‌ها وجود ندارد، جز اینکه رژیم صهیونیستی تمایل به این کار دارد و نقشه‌اش ادامه بحران انسانی و اقتصادی در نوار غزه است.
 
مقامات رژیم صهیونیستی دوشنبه هفته جاری، 5 اسفند، تصمیم گرفتند که گذرگاه تجاری «کرم ابوسالم» که تنها گذرگاه برای ورود کالاهای اساسی است و همچنین گذرگاه «ایرز» (بیت حانون) در شمال غزه را ببندند و فقط کامیون‌های حمل لوازم پزشکی و سوخت اجازه عبور از این گذرگاه‌ها را دارند. آنها مجوز بازرگانان برای ورود به تل‌آویو و کرانه باختری را لغو کردند و صید ماهی در دریای غزه نیز ممنوع شد.
 
این اقدامات پس از آن صورت گرفت که جنبش جهاد اسلامی بامداد دوشنبه در پاسخ به اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شماری از اعضای این جنبش در جنوب غزه، شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه را هدف حملات موشکی قرار داد.
انتهای پیام
captcha